seo off page

تعریف عبارت سئو off-page

برای تعریف عبارت سئو off-page یا به طور صحیح تر off page seo می توان گفت به مجموعه فعالیت هایی که می تواند برای سایت مخاطب جذب کند را سئو خارجی می گوییم. همانگونه که از اسمش مشخص است، در این مبحث به ساختار، کدها و محتوای سایت خود زیاد دقیق نمی شویم.

مهم ترین عوامل سئو خارجی

گوگل ادوردز ( google addwords )

از معتبرترین تقلب ها در زمینه سئو می توان به گوگل ادوردز اشاره کرد. مختصر و مفید، به خود گوگل پول بدهید تا شما را به ازای عبارت های مورد نظرتان بالاتر نمایش دهد. البته گوگل برای کاربران خود نیز احترام قائل است و در کنار سایت هایی که به سبب ادوردز در صفحه اول نمایش می دهد، یک ad می گذارد تا مشخص باشند:

نشانه گوگل ادوردز نشانه گوگل ادوردز

لینک سازی

یکی از مهم ترین موارد در این بخش، لینک سازی است. لینک سازی داخلی مربوط به ارتباطات داخلی سایت است، که می توان آن را جزو سئو ساختاری حساب کرد. اما لینک سازی خارجی، یا به عبارتی بک لینک (backlink ) یکی از با ارزش ترین موارد سئو خارجی می باشد.

در گذشته هر چه تعداد سایت هایی که لینک شما در یکی از صفحات آنها بود و بک لینک شما می شدند بیشتر بود، امتیاز بیشتری داشتید. اما مثل همه امور دیگ که بحث تقلب در آن پررنگ می شود، موتورهای جستجو در این مورد نیز شرط هایی گذاشته اند.

با جستجویی ساده در فضای وب، می توانید با رقم های مختلف و حتی گاها رایگان برای سایت خود بک لینک بخرید. یعنی درخواست بدهید تا لینک سایت شما به صرت یک تگ a در سایت هدف قرار بگیرد. اما امروزه همه این بک لین ها تاثیر مثبت ندارند.

موتورهای جستجو بررسی می کنند و اگر سایتی که بک لینک شما شده است موضوع مرتبط با کار و محتوای شما نداشته باشد، آن بک لینک حکم یک بک لینک منفی را پیدا می کند. به همین منظور یکی از کارهایی که سئوکارها باید انجام دهند، تحلیل و بررسی بک لینک های سایت می باشد. چرا که ممکن است بک لینکی اشتباه و منفی، تمام زحمات یک سایت را به هدر بدهد.

اگر تصمیم به خرید رپورتاژ و بک لینک، یا شرکت در فروم ها یا سایت های مختلف گرفتید تا لینک سایت خود را به اشتراک بگذارید؛ حتما سایت هایی مرتبط با موضوع سایت خودتان انتخاب کنید.

رپورتاژ، گوگل ادوردز ( google addwords ) و دیگر تبلیغات خود دنیای گسترده ای دارند.

شبکه های اجتماعی

با ساختن اکانت های مختلف روی شبکه های اجتماعی، می توانید مختصری از محتواهای خود را به مخاطبان معرفی کنید. در اینجور تبلیغات می توانید از سیستم توصیه گر شبکه های اجتماعی کمک گرفته، و مخاطب های مناسب تری برای خود دست و پا کنید.

تعریف عبارت سئو off-page و تاثیر شبکه های اجتماعی بر آن تعریف عبارت سئو off-page و تاثیر شبکه های اجتماعی بر آن

این تصویر به خوبی گویا تاثیر شبکه های اجتماعی است. در صورتی که تبلیغات و تولید محتوای مناسب داشته باشید، دستتان برای جذب مخاطب باز است.

ابزار های بیزینسی

بعضی ابزار های بیزینسی هستند که می توانند سایت شما را به مخاطبان خود ارائه دهند. یکی از معروف ترین آنها گوگل بیزینس می باشد. در صورتی که داخل گوگل بیزینس کسب و کار خود را معرفی کنید، گوگل می تواند به شما بهتر کمک کند.

البته زیاد هیجان زده نشوید. اکثر امکانات گوگل بیزینس در اختیار کاربران ایرانی قرار نخواهد گرفت. چرا که گوگل ایران را تحریم کرده است.

از بین این ابزار ها گوگل مپ یکی از عناصی است که کم و بیش امکان استفاده از آن هست. با ورود به آن و ثبت مکان دفتر/شرکت/مغازه خود، می توانید از نظر جغرافیایی نیز مخاطبان بهتری جذب کنید. البته این مورد بیشتر به کسانی توصیه می شود که مخاطبان حضوری دارند. مانند رستوران ها. با این ابزار، می توانید دوستانی که در نزدیک محل کارتان هستند را بهتر جذب کنید.

 

مرز باریک بین سئو ساختاری و سئو خارجی

توجه داشته باشید اگر با روش های ذکر شده مخاطبی را جذب سایتتان کنید، ولی کاربرتان مواردی که قولش را داده اید روی سایتتان نبیند، با سعت صفحه شما را می بندد. سرچ انجین ها توانایی تشخیص رفتار بازدیدکننده ها را دارند. و این نارضایتی را متوجه می شوند و امتیاز منفی می دهند.

خیلی از همکاران ما سئو خارجی را یک شمشیر دو لبه می دانند که اگر درست کار نشود، می تواند خودتان را هم زخمی کند.

ما را به دوستانتان در شبکه های اجتماعی معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست
طراحی